Muzyka na miarę, czyli nowy konkurs Audioriver
2014-06-05 10:10:21Tuż przed ogłoszeniem drugiej puli projektantów Audioriver Fashion Day, organizatorzy wydarzenia przedstawiają wyjątkowy konkurs dla producentów muzycznych – "Muzyka na miarę". Aby wziąć w nim udział, należy stworzyć utwór zainspirowany stylem jednej z trzech marek: SI-MI, Staff by Maff lub Risk. Zwycięzcy nietypowej konkurencji usłyszą swoje produkcje na pokazach mody lub w filmach promocyjnych wyżej wymienionych firm.
"Muzyka elektroniczna jest wykorzystywana w świecie mody od lat" – mówi rzecznik prasowy Audioriver, Łukasz Napora. „Gatunki takie, jak house, techno, drum & bass czy dubstep można usłyszeć zarówno na największych wybiegach, jak i w stacjach telewizyjnych typu Fashion.tv. Tworząc targi mody niezależnej chcieliśmy wzmocnić to połączenie, ale pracując od drugiej strony – od strony muzyki. Stąd pomysł na konkurs dla producentów, w którym zwycięzców wyłaniać będą projektanci. Marki SI-MI, Staff by Maff i Risk bardzo chętnie weszły w ten projekt i mamy nadzieję na podobny entuzjazm ze strony twórców muzyki. W końcu otwieramy dla nich zupełnie nowe drzwi i możliwości.”
Zadaniem jest stworzenie co najmniej 4-minutowego utworu, inspirowanego twórczością jednej z trzech wymienionych marek. Produkcja powinna zostać wykonana z zamysłem użycia jej podczas pokazu lub filmu promocyjnego, ponieważ – jeśli wygra – zostanie wykorzystana właśnie w taki sposób. Obie strony odnoszą więc korzyści, bo projektanci otrzymują unikalną muzykę stworzoną specjalnie dla nich, a artyści zyskują dodatkową promocję.
Poza wykorzystaniem utworów przez marki modowe, zwycięzcy producenci otrzymają również po dwa dwudniowe karnety na festiwal, wezmą udział w specjalnym wydaniu audycji Łukasza Napory w Czwórce Polskim Radiu oraz zostaną zaprezentowani na stronach internetowych Audioriver. Zgłoszenia można przesyłać do 4 lipca 2014, a dokładne zasady, opisy marek modowych oraz zdjęcia kolekcji znajdują się pod linkiem www.audioriver.pl/KONKURS,4487,1.html.
O ile marki SI-MI i Staff by Maff były już ogłoszonymi wcześniej wystawcami Audioriver Fashion Day, o tyle obecność Risk jest nową wiadomością. Jest to znane przedsięwzięcie Antoniny Sameckiej i Klary Kowtun, których projekty mają swoje źródło w klasycznej, szarej bluzie z kapturem. To symbol wygody i luzu, który Risk interpretuje w elegancki, często zaskakujący sposób. Pozostałych projektantów, których będzie można zobaczyć na Audioriver Fashion Day, poznamy już w przyszłym tygodniu. Targi odbędą się 26 lipca 2014 w Płocku przy zalewie Sobótka, a wstęp na nie jest bezpłatny.
ip