The Cinematic Orchestra In Motion. Pt.1 Album muzyczny - utwory, teksty piosenek, teledyski
Album "In Motion. Pt.1" (The Cinematic Orchestra). Zobacz utwory muzyczne oraz teledyski. Sprawdź jakie były wydania albumu. Oceń album muzyczny. Wykonawcy: The Cinematic Orchestra.
Utwory, piosenki
O albumie
THE CINEMATIC ORCHESTRA najważniejsza i najpopularniejsza grupa nu jazzu wraca z oczekiwanym od wielu lat albumem.
W przypadku The Cinematic Orchestra – mistrzów, których twórczość bezpowrotnie odmieniła nu jazz i downtempo – korespondencja między dziedzinami sztuki nie ogranicza się jedynie do nazwy zespołu i pustych haseł. Po skomponowaniu soundtracków do filmów rzeczywistych („The Man With The Movie Camera“) i wyimaginowanych („Ma Fleure“), przyszedł czas na wykonanie kojenego kroku eksplorującego związki muzyki i filmu. „The Cinematic Orchestra presents: In Motion pt. 1“ oferuje ponad 30 min premierowego materiału grupy Jasona Swinscoe’a.
Po kilku znakomitych albumach nagranych z zespołem i solowo, Jason Swinscoe – brytyjski producent i DJ, spiritus movens zespołu – postanowił pójść za ciosem. „The Cinematic Orchestra presents: In Motion pt. 1“ to płyta będąca odpowiedzią na zaproszenie do współdziałania, które Swinscoe skierował do swoich ulubionych muzyków i producentów. Zadanie było zuchwałe: mieli oni podjąć się ponownego skomponowania muzyki do filmów nakręconych przez wielkich reżyserów awangardowych, dziś uznawanych za klasyków kinematografii: René Clair, Peter Tscherkassky, Joris Ivens, Charles Sheeler, Paul Strand, James Whitney i Standish Lawder.
Rzuconą przez Swinscoe’a rękawicę podjęli związany z Los Angeles pianista Austin Peralta i ukrywający się pod pseudonimem Dorian Concept producent Oliver Thomas Johnson kojarzony głównie z produkcji elektronicznych i hip-hopowych. Przede wszystkim jednak obowiązek i przyjemność przepisania na nowo muzyki do starych obrazów filmowych wzięli na siebie członkowie The Cinematic Orchestra. „The Cinematic Orchestra presents: In Motion pt. 1“ to trzy premierowe utwory grupy Swinscoe’a - w sumie ponad pół godziny świetnego nowego materiału TCO.
Płyta przynosi nowy autorski materiał, poszerzając dorobek Brytyjczyków o kolejne kompozycje oscylujące wokół jazzu, trip-hopu i downtempo. Epicki soundtrack do silnie zainspirowanego dadaizmem obrazu „Entr'acte” René Claira pęka w połowie i z mrocznego, powolnego utworu przekształca się w piękną, dynamiczną kompozycję na perkusję, bas i smyczki. Otwierający album “Necrology” (do filmu Standisha Lawdera) oraz “Manhatta” (osadzony w scenerii miejskiej nienarracyjny dokument duetu Charles Sheeler / Paul Strand) to kompozycje bardziej zwarte, choć i tu nie brakuje zmian odpowiadających woltom obecnych w filmach, którym towarzyszą.
Na tym nie koniec: za tworzenie soundtracków wzięli się również poszczególni muzycy The Cinematic. Muzykę do „Regen“ Jorisa Ivensa skomponował samodzielnie wokalista grupy – Grey Reverend, a aranże do obrazów Petera Tscherkassky’ego (“Outer Space” i “Dream Work”) powstały przy współpracy wspomnianego już Olivera Johnsona i współtworzącego The Cinematic Orchestra Toma Chanta.
Muzycy, rozsypani po całym świecie (Austin Peralta – Los Angeles, Grey Reverend – Nowy Jork, Dorian Concept – Wiedeń, Tom Chant i pozostali członkowie TCO – Londyn), zebrali się przy okazji wydania materiału w Barbican. Komentujący to wydarzenie Swinscoe komplementował kolegów mówiąc: “Rzadko udaje się zebrać tyle talentów na jednej scenie, skupionych na tworzeniu nowych interpretacji klasyki filmowej”.