Utwory, piosenki
Płyta nr 1
- 1. Glada - Future Islands
- 2. For Sure - Future Islands
- 3. . Born In A War - Future Islands
- 4. I Knew You - Future Islands
- 5. City’s Face - Future Islands
- 6. Waking - Future Islands
- 7. The Painter - Future Islands
- 8. Plastic Beach - Future Islands
- 9. Moonlight - Future Islands
- 10. Thrill - Future Islands
- 11. Hit The Coast - Future Islands
O albumie
„„Future Islands"" to zespół, którego blask zawsze był widoczny. Jeden moment mógł ich katapultować do światowego uznania, ale po prostu robili to, co zawsze robili - wlewając swoje serce i duszę w każdą chwilę i kierując wielką moc sztuki by szerzyć miłość i nadzieję. Jednak sukces jest kapryśną bestią. Wypalenie, zwątpienie w siebie, zmaganie się z oczekiwaniami; „Future Islands" przechodzili przez to wszystko, czego efektem jest album As Long As You Are, mówiący o zaufaniu, triumfalnie rozpoczynający trzeci akt. Długie, ciężkie lata w drodze i poczucie ciągłego oddalania się od czegoś, ukształtowało zespół na wiele sposobów, zarówno duchowo, jak i fizycznie. Zawsze odchodząc, nigdy przybywając, horyzont jest celem niemożliwym do ścigania, nigdy go nie złapiemy. Jednak As Long As You Are spogląda w inną stronę. Patrzy czule na to, do czego musimy wrócić - do domu i jak to nas odżywia, niezależnie od tego, jak daleko jesteśmy.
Ten szacunek zaczyna się od okładki, z dziewiczym domem otoczonym surowym naturalnym pięknem słońca błyszczącego na wodzie. Jest także w otwierającym całość utworze „Glada”, piosence o odrodzeniu uczucia i bycia godnym miłości. Jest także w kończącym płytę „Hit The Coast”, gdzie nowy początek i świadomość, że czekają lepsze rzeczy, łagodzą ból pakowania samochodu i wyjazdu na dobre. Lecę i jestem wolny - śpiewa Herring nad delikatnymi, błogimi syntezatorami Gerrita Welmersa. I nie płaczę. W międzyczasie As Long As You Are patrzy zarówno w przeszłość, jak i w przyszłość, konfrontując stare duchy i nową nadzieję. Przede wszystkim jest to płyta pełna palącej uczciwości i odkupienia. To poczucie optymizmu i tęsknoty jest napędzane przez nowo odkryte szczęście i wewnętrzny spokój. Herring teraz spędza dużo czasu ze swoją nową partnerką w jej rodzinnej Szwecji. I to uczucie zadowolenia pozwoliło zagoić się starym ranom, kończąc różne bolesne rozdziały. Wyciąganie się z mojej przeszłości to forma terapii - powiedział, dodając: Bycie szczęśliwym po raz pierwszy od dłuższego czasu sprawiło, że poczułem się swobodniej do odkrywania siebie i zaakceptowania pewnej prawdy. Otrzymujemy więc brutalnie szczere „I Knew You” i „City's Face”, z których oba przejmują skutki toksycznych związków, a „Plastic Beach”, piosenka, która muzycznie doskonale zawiera w sobie rosnącą euforię i nieskrępowaną radość zespołu, konfrontuje dysmorfię ciała i akceptowanie zarówno naszego wyglądu, jak i miłości, z powodu której uważają nas za pięknych.
Jest też „For Sure”, główny singiel i piosenka, która nawiązuje do uroku Singles (który powstał z pomysłu pozostałego po epoce tego albumu i jest zasilany tym samym gitarowym brzmieniem Welmersa użytego w „A Dream Of You And Me” i „Fall From Grace”). Przez cały czas twórczość Herringa jest zgodna z tematyką; jest trochę bardziej powściągliwy niż wcześniej i trochę cieplejszy. A także mądry. Jak zawsze ładnie w oprawie nowofalowej, synth-popowej, pełnej jasnych melodii i niebiańskich refrenów. Słychać poświęcenie czasu zarówno na pisanie, jak i nagrywanie, które pozwoliło zespołowi „przesunąć granice” - jak mówi basista William Cashion; ballady są wolniejsze i bardziej dramatyczne, podczas gdy optymistyczne utwory mają nieco więcej iskry i natarczywości. Pod względem brzmieniowym dzieje się więcej - mówi Welmers. Wszyscy spędzali więcej czasu na brzmieniem na tej płycie i mogliśmy naprawdę pomyśleć o dodaniu rzeczy, dużo gitary i mało dźwięków syntezatora w tle. Wszyscy się do tego przyczyniliśmy. Rezultatem jest pełniejsze, gęstsze brzmienie, z bogatym gobelinem warstw.
Nasza najlepiej brzmiąca płyta w historii - mówi Herring. Po części jest to spowodowane tym, że zespół po raz pierwszy przejął oficjalne obowiązki produkcyjne (As Long As You Are został wyprodukowany we współpracy z inżynierem Stevem Wrightem w jego Wrightway Studios w Baltimore). Ale sprowadza się to również do innej poważnej zmiany dla „Future Islands" - oficjalnego dołączenie perkusisty Mike'a Lowry'ego jako pełnoprawnego członka i autora piosenek. Jest bezpośredniość w pisaniu z perkusistą - mówi Cashion. Więcej energii. Dla Lowry'ego As Long As You Are to najbardziej idealna sytuacja nagraniowa, jakiej kiedykolwiek byłem częścią. Wszyscy naprawdę wspierali pomysły innych i pozwalali nam na przestrzeń i czas otworzyły każdemu kanał do wyrażania swojej prawdy i sprawiedliwości, pracując nad sztuką. Czułem się, jakbym naprawdę stał się częścią czegoś. To „coś” to wyjątkowy zespół, który teraz swobodnie radzi sobie z krytyką i sukcesem, na który tak ciężko pracowali. As Long As You Are ugruntowuje reputację Herringa jako jednego z najbardziej fascynujących, sprytnych autorów tekstów współczesnej muzyki, poetą na równi z takimi jak Theodore Roethke, który tak go inspirował i miał na niego wpływ. I zakłada, że„Future Islands" jest jednym z wielkich zespołów, który dojrzał w centrum uwagi i po prostu brzmi komfortowo będąc sobą. W końcu to doprowadziło ich tak daleko. Jako artysta zawsze obawiasz się, że się zestarzejesz, a ludzi nie będzie to obchodziło - mówi Herring. Ale tak powinniśmy brzmieć i dla nas to jest najlepszy kierunek. „As Long As You Are” to kolejny krok w definiowaniu, czym jest „Future Islands" i to jest naprawdę ważne.
ip